25.10.15


CLASSE GAUDÍ



A l'escola es treballa la tardor descobrint, explorant i manipulant d'una manera propera allò què passa, allò que hi ha i tot el que ens envolta en aquesta epòca de l'any. Els nostres petits, necessiten conèixer, investigar i tocar, per aquest motiu les nostres propostes van destinades a la descoberta de l'entorn més immediat de l'infant, és a dir, no és el mateix observar una fotografia d'una magrana que tocar-la, extreure els granets, tastar-la, i per tant aprendre així les seves qualitats i sensacions que ens aporta aquest fruit de la tardor.
Un altre punt importar a destacar, és tot l'aprenentatge que assoleixen només oferint un material, per exemple; alhora de descobrir que són les castanyes, alguns dels nostres petits les colpejaven observant així el so que fan, intentaven posar-les unes a sobre de l'altre però com que és rodona no és pot, comparaven el pes i la mida amb altres fruits, fins i tot les posaven en filera, entre d'altres. 
Observem una petita part de com ho fan:

Són aprenentatges que fan per sí mateixos guiat per un adult, però els creatius són ells. A més, segurament cada cop que oferim aquest material ens sorprendran de la creativitat que tenen en buscar altres alternatives de joc, altres solucions i maneres de fer. No es tracta de oferir molt de material sinó de saber-lo utilitzar i ells ho saben fer.
Primer de tot el Martí us presenta els fruits que hem treballat i el racó que hem anat elaborant:
pinyes, carbasses, castanyes i boniatos

En els nostres petits els encanta aquest racó. A partir d'aquest material natural hem dut a terme diverses activitats que ara us presentem:


Explorem, manipulem i fem d'artístes



Pintem les castanyes i amb els colors de la tardor











Coneixem que són les magranes, el seu sabor, la seva textura, etc.


Tal i com s'observa a la fotografia els infants estan separant, i tot i que potser creíem que no són gaire conscients comencen a treballar les primeres nocions de quantitat: aquí n'hi ha més, aquí n'hi ha menys. També, alhora d'agafar i separar els granets treballen la pinza fina, procés pel qual és necessari aprofundir ja que ajudarà a l'habilitat oculo-manual, molt important per la lectoescriptura.
Seguint en aquest línia, el vídeo que es veu a continuació el Martí intenta aixefar els granets per tal que surti els suc de color vermell. D'aquesta manera, no sempre utilitzar el típic material per pintar, sinó que buscar altres alternatives per extreure la nostra part més creativa i imaginativa.

Tanmateix, també us volem presentar els contes i cançons que ens encanta escoltar.

CANÇONS QUE CANTEM I BALLEM A LA CLASSE GAUDÍ
Cançó de la tardor:
cançó del cargol treu banya: https://www.youtube.com/watch?v=u6AQvxAgb1o
 I el conte per excel·lència és el cargol i l'herba de poniol.
 
Fins un altre famílies :)
Una abraçada de tota la classe.


ELS PETITS GRANS ARTÍSTES

2 comentaris:

  1. Els de la classe de gaudí són uns artistes!! tenen un molt bon arquitecte i artista de qui apendre molt!!

    ResponElimina